Raumzeit

et Philolog

Gerhard Richter

leave a comment »

Ich gebe zu, die Popart ist meine Domäne und zu meinen absoluten Ausstellungs-Highlights gehörte die Warhol-Retrospektive in der Sammlung Ludwig anfang der 90iger Jahre an der Kölner Domplatte. Auch Gerhard Richter hat viele Blder gemacht, die mir sehr gefallen, z.B. Tante Marianne. Nun ist auch der Düsenjäger unter den Hammer gekommen. Ob das Bild jemals wieder in der Öffentlichkeit zu sehen sein wird?

richhter düsenjäger

Gerhard Richter, Düsenjager, 1963

Öl auf Leinwand
127 x 198 cm
Taxe: 10 Mio. USD

bei: Christie’s New York

Written by admin

September 18, 2007 at 4:44 am

Posted in culture, Egoshice, Personen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: